داده های Zero-party: تعریف، مثال و موارد استفاده

داده های Zero-party: تعریف، مثال و موارد استفاده

جمع آوری داده های شخص صفر یک استراتژی جدید است که وب سایت ها از آن برای جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران خود استفاده می کنند.

در این پست، تعریف واضحی از داده های صفر و یک ارائه خواهیم داد، توضیح خواهیم داد که چگونه شرکت ها داده های صفر و یک را جمع آوری می کنند، و نکاتی را در مورد چگونگی محافظت از خود در برابر ردیابی آنلاین ارائه خواهیم داد.

منبع

داده های طرف صفر چیست؟

داده‌های شخص صفر اطلاعاتی هستند که مشتریان و کاربران اینترنتی به‌طور داوطلبانه با شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان وب‌سایت به اشتراک می‌گذارند. این را با روش های دیگر جمع آوری داده های مصرف کننده/کاربر مقایسه کنید.

جمع‌آوری داده‌های شخص اول: این اصطلاح شامل هر داده مشتری می‌شود که مستقیماً توسط یک وب‌سایت یا ارائه‌دهنده خدمات از فعالیت کاربر در پلتفرم آن جمع‌آوری می‌شود. برای مثال، وقتی از فیس بوک استفاده می کنید، سایت فعالیت شما را زیر نظر دارد: برای مثال روی چه نمایه هایی کلیک می کنید، کدام پست ها را برای خواندن مکث می کنید، مثلاً از کجا آپلود می کنید. از این داده‌ها استفاده می‌کند تا شما را با تبلیغات، پست‌های تبلیغ‌شده و سایر محتوای مبتنی بر داده به طور مؤثرتری هدف قرار دهد.


جمع آوری داده های سوم شخص: داده های سوم شخص نیز برای تبلیغات و پروفایل سازی مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد، اما این اطلاعات توسط شرکت های ثالث جمع آوری شده و سپس به نهادی که می خواهد از آن استفاده کند فروخته می شود. به عنوان مثال، ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما ممکن است اطلاعات مربوط به عادات مرور شما را ثبت کند و سپس آن داده ها را به شرکت دیگری بفروشد، که می تواند از آن برای هدف قرار دادن شما با تبلیغات شخصی سازی شده استفاده کند.

با این زمینه، درک اینکه چه چیزی داده‌های شخص صفر را متفاوت می‌کند آسان‌تر است. این اطلاعاتی است که شما انتخاب می‌کنید به یک شرکت بدهید و به آن اجازه می‌دهد تا تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌تری با بازاریابی و تبلیغات ارائه دهد. 

تعریف داده های شخص صفر 


نمونه هایی از داده های Zero-party


داده های Zero-party هر داده مشتری است که به صورت داوطلبانه توسط کاربر داده می شود.

این اطلاعات می تواند شامل موارد زیر باشد:

·         مرور عادت ها (چه بسا از سرویس های خاصی استفاده می کنید؟)

·         رضایت مشتری (با محصولات یا ویژگی های خاص چقدر خوشحال هستید؟)

·         تحقیقات بازار (نظر شما در مورد برنده ای خاص چیست؟)

·         داده های شخصی (تاریخ تولد شما چیست؟)

این ها تنها چند نمونه از اطلاعاتی هستند که می توانند با استراتژی داده Zero-party استخراج شوند.

هر اطلاعاتی که فعالانه در اختیار یک وب سایت یا شرکت قرار می دهید از نظر فنی در این دسته قرار می گیرد.


نکته: اگر نمی‌خواهید داده‌های شخص صفر ارائه دهید، اما باید فیلدهای خاصی را برای دسترسی به صفحه پر کنید، می‌توانید اطلاعات نادرست وارد کنید. مگر اینکه در قراردادهای کاربر طور دیگری ذکر شده باشد، شما هیچ تعهدی ندارید که داده های دقیق را به شرکت ها ارائه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد